W A I T I N G .
D'Owner;
my short bio


Syahirah :)Takkan mampu mengubah masa lalu. Tapi boleh usaha untuk baiki masa akan datang.
*PUT YOUR OWN*

bold, underlined, italic
blockquote

click the number;
secret box

1 2 3 4
1. Archive
2. Banner
3. Contact me
4. Ask.fm

Walkie Talkie;
chat box



Friends;
my followers



Credit;
thanks to;

Template by : Yuuki
Basecodes : Yuuki
Image by : Tumblr & Google
Edited by : SYAHIRAH
Sahabat Yang Ku Sayangi :)
Tuesday 28 May 2013 | 10:52 am | 0 waiting



Jika suatu ketika dahulu kita berada dalam alam kanak-kanak , kita dan sahabat riang gembira bermain bersama . Waktu itu , banyak impian yang kita ingin gapai , berkongsi cita-cita bersama . 

"Esok bila aku dah besar , aku nak jadi doktor ! "

"cita-cita aku pulak , nak jadi cikgu "

"aku nak jadi arkitek ! "

Betapa seronoknya waktu itu , saling berkongsi keriangan . Masa tu jua kita merasakan betapa indahnya saat remaja dan dewasa hingga tidak sabar menanti saat itu . Namun segalanya berubah apabila diri sudah berada di tahap remaja dan bersekolah menengah . Keadaan sama sekali tidak sama seperti sebelumnya . Manusia merancang Allah SWT yang menentukan tanpa tertinggal walau sekelumit . 

Apakah kita seorang yang sahabat menerima segala kekurangan dan kelebihan yang ada pada sahabat kita yang lain ?

Disaat dia bersedih , kecewa kerana gagal mencapai apa yang ditargetkan , pernah kita cuba mendekatinya saat dia sedang bersendirian ? Adakah kita sedia mendengar luahan hatinya ? Sediakah kita meminjamkan bahu untuknya ? Meniupkan kata-kata semangat agar dia terus bangkit dan tidak terus tersungkur ? 

Sahabat yang aku rindui , ingatlah bahawa bumi ini sungguh luas dan sungguh bermakna daripada sehelai slip dan universiti semata-mata . Memang tidak dinafikan kepentingan dua perkara tersebut , tetapi janganlah engkau memandang pada satu sisi sahaja . Lihatlah agar kau sedar dunia ini cuma pinjaman dan tidak akan kekal . 

Aku tak boleh putus asa ! 
Disaat sahabat lain bersusah kau tidak pernah mengatakan 


Aku sangat bangga , sahabatku , Bangga kerana mempunyai sahabat yang begitu kuat . Setiap detik dan minit . Kau tidak pernah menyalahkan ketentuan-Nya malah kau lebih yakin bahawa Dia telah merancangkan  yang terbaik untuk kau yang orang lain tidak tahu . :)