W A I T I N G .
D'Owner;
my short bio


Syahirah :)Takkan mampu mengubah masa lalu. Tapi boleh usaha untuk baiki masa akan datang.
*PUT YOUR OWN*

bold, underlined, italic
blockquote

click the number;
secret box

1 2 3 4
1. Archive
2. Banner
3. Contact me
4. Ask.fm

Walkie Talkie;
chat box



Friends;
my followers



Credit;
thanks to;

Template by : Yuuki
Basecodes : Yuuki
Image by : Tumblr & Google
Edited by : SYAHIRAH
Salam Ramadhan :)
Saturday 27 July 2013 | 9:14 am | 0 waiting



Ramadhan ,
Jika dulu aku sia-siakan kedatanganmu ,
Kini aku menghargai kedatanganmu ,
Setiap harimu , tak ku biarkan ia berlalu begitu sahaja ,
Biarpun walau sedetik ,
Ku alunkan irama merdu kitab Kalamullah ,
Bait-bait indah ku hayati satu persatu ,
Helaian demi helaian ,
Terasa damainya hati ,
Tatkala irama merdu itu berkumandang .
Jika dulu aku sia-siakan pemergianmu ,
Kini pemergianmu ku tangisi ,
Aku rindukan saat-saat indah bersamamu ya Ramadhan ,
Aku rindukan solat sunat Terawih ,
Aku rindukan taddarus al-Quran ,
Aku rindukan malam Lailatul Qadar .
Aku rindukan siang dan malammu ya Ramadhan ,
Rindu siangmu untuk berpuasa ,
Rindu malammu untuk berterawih ,
Rindu siang dan malammu untuk menggandakan pahala .
Andai aku diberi peluang ,
Melayari hari-harimu yang mendatang ,
Tidak akan aku persiakan ,
Akan ku penuhi hari-harimu ,
Dengan amalan yang berlipat kali ganda .
InsyaAllah .


“Puasa Itu Sebahagian Daripada Kesabaran.”