W A I T I N G .
D'Owner;
my short bio


Syahirah :)Takkan mampu mengubah masa lalu. Tapi boleh usaha untuk baiki masa akan datang.
*PUT YOUR OWN*

bold, underlined, italic
blockquote

click the number;
secret box

1 2 3 4
1. Archive
2. Banner
3. Contact me
4. Ask.fm

Walkie Talkie;
chat box



Friends;
my followers



Credit;
thanks to;

Template by : Yuuki
Basecodes : Yuuki
Image by : Tumblr & Google
Edited by : SYAHIRAH
Sabarlah Duhai Hati
Saturday, 29 September 2012 | 8:22 am | 0 waiting

Assalamualaikum w.b.t . 
"Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (syurga)."  [Ali 'Imran, 3:14]


Perasaan yang tidak asing lagi dalam jiwa kita sebagai manusia . Perasaan yg kadangkala hadirnya tanpa kita duga atau kita paksa . Semua mesti tahukan ape perasaan itu ? Hmm , Seperti insan lain , aku jua merasai perasaan tu . Perasaan yg bukan baru semalam berputik , tapi dah hampir 4 tahun aku pendam . Aku sering tertanya-tanya salah ke lau aku ada perasaan yang bukan aku reka atau cipta , perasaan yang hadirnya tak pernah aku paksa , perasaan yang tak berubah sedikit pun walau banyak dugaan menimpa . Namun dalam aku melangkah menyusuri perasaan itu, aku sering dilanda rasa khuatir . Aku khuatir andainya rasa cinta ini melebihi rasa cintaku pada-Nya . Aku khuatir andai rindu yang aku pendam melebihi rinduku pada-Nya . Diri ku dan dia diikat dengan satu ikatan di dalam hati. Ikatan yang tak perlu aku dan dia lafaz melalui bicara kata .

Cukuplah rasa ni aku pendam dan dia juga memendam rasa yg sama . Jasad aku dan dia beribu batu terpisah . Hati aku dan dia juga beribu batu menjauh . Kini, wajahnya pun mungkin telah menjadi samar-samar di ingatanku . Suaranya seperti ku ingat-ingat lupa di telingaku . Rinduku padanya yang tidak menentu telah menjadi rindu yang ada hala tuju .

Pernah dulu, aku kecewa dengan keadaan ini . Aku rasa seperti tak sempurna dengan ketidakhadiran dia disisi . Namun kini, aku mengerti mengapa dia makin menjauh dari aku . Aku hormat keputusannya kerana aku tahu semua ini dia lakukan demi kebaikan aku dan dia . Teringat aku bicaranya tentang kisah kami . Kami dipertemukan dalam keadaan yang aneh sekali . Dalam keadaan saling tidak mengenali , perasaan yang tidak disangka-sangka hadir dalam diri kami . Sehingga kini , aku masih tidak mengerti bagaimana perasaan itu hadir dan bercambah sehingga ke saat ini .

Aku mengerti mungkin pertemuan yg aneh ini harus jua dilalui dengan jalan yang aneh . Biarlah 'JARAK' ini menjadi penjaga bagi aku dan dia . Biarlah ingatanku tentang dia yang makin samar-samar di dalam hatiku menjadi penguat hubungan aku dengan ya-Rabb . Aku yakin dengan rencana yang telah tertulis untukku . Aku yakin jika tertulis jodoh antara kami , sejauh mana aku dan dia berlari menjauh , kami akan dipertemukan jua di garisan takdir antara kami nanti . InsyaAllah . :')

Kini aku semakin mengerti , 'JARAK' ini bukan untuk menghukumku . Tetapi 'JARAK' ini untuk menjaga aku dan dia . Dengan 'JARAK' ini aku dan dia berjanji untuk berubah menjadi yg lebih baik . Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk memperbaiki cinta kepada Illahi . Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk mencintai Pencipta kami lebih dari segalanya . Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk mendalami Islam hingga ke akar umbi . Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti , aku dan dia akan lebih bersedia untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai .
Terima kasih Ya Allah kerana memberi peluang kepadaku melalui jalan-Mu ini . Terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia . Alhamdulillah . 
"Ketahuilah hanya dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang"
Aku sedar, aku insan yang masih rapuh . Kadangkala hatiku goyah melihat keadaan sekeliling yg menekanku . Jika tidak kerana JARAK ini,mungkin aku akan mencari pelbagai alasan untuk bersama dia . Iman ku akan goyah saat terpandang wajahnya . Hatiku akan bertambah rindu saat mendengar suaranya . Moga hidayah yang diberi ini akan terus membajai hatiku . Aku yakin semua ini rencana Mu Ya Allah . Moga di akhir JARAK ini , Kau memberi kesudahan yang baik untuk aku dan dia . Amin . :D
Moga JARAK yang aku dan dia bina akan mendapat redha Mu Ya Allah . Biarlah JARAK ini menjaga aku dan dia sebelum takdir menyatukan kami dengan izin-Nya . 

Saya harap awak baca post ini , Tapi saya tahu , itu IMPOSSIBLE . Awak tak tahu blog saya ini . Aku akan doakan kau disana . Selepas ini kita akan ikut jalan kita sendiri . Jalan menghala kejayaan yang diredhai Allah . Aku tak akan halang kau pergi , Tapi aku harap kau tak akan lupakan aku . I hope . :') InsyaAllah kita akan sama-sama berjaya . Amin . Goodluck . :')











Semakin berilmu sepatutnya semakin merendah diri , semakin taqwa kepada Allah , semakin merasakan diri ini lemah di hadapan Allah . :')