W A I T I N G .
D'Owner;
my short bio


Syahirah :)Takkan mampu mengubah masa lalu. Tapi boleh usaha untuk baiki masa akan datang.
*PUT YOUR OWN*

bold, underlined, italic
blockquote

click the number;
secret box

1 2 3 4
1. Archive
2. Banner
3. Contact me
4. Ask.fm

Walkie Talkie;
chat box



Friends;
my followers



Credit;
thanks to;

Template by : Yuuki
Basecodes : Yuuki
Image by : Tumblr & Google
Edited by : SYAHIRAH
Kawan sejati ?
Saturday 26 May 2012 | 9:46 am | 7 waiting

Assalamualaikum .

Hari ni nak cite sikit pasal kawan sejati . Korang ada kawan sejati ? Maksudnya kawan yang sentiasa di samping kita walau apa pun keadaan , susah , senang , gembira , sedih , dan macam2 lagi . Kawan yang tak kesah dan merungut bila korg ada masalah . Kawan sejati ni selalunya menjadi kaunter aduan . Dia boleh menjadi tempat anda meluahkan perasaan . Ketika anda meluahkan isi hati pada malam hari , die still pasang telinga walaupon mata dah separuh pejam .

Kawan sejati juga boleh jadi peti keselamatan . Mulutnya die seakan-akan terkunci walaupun dah seribu satu macam rahsia yang dah anda curah pada die . Korg boleh percaya die 101% yg rahsia korg selamat dgn die . Biar macam mane sekalipon korg bergaduh , die still simpan rahsia tu baik2 . 

Kawan sejati akn jadi pengkritik hebat kita . Die mmg layak jadik utk diri korg . Kawan sejati akan selamba saje kritik korg contohnya cara korg berpakaian dan berfesyen . Selalunya kalau kita dah menganggap die kawan sejati kita , korg tak akan rase marah bila kawan sejati kita mengkritik kita . 

Dalam kehidupan saya , Alhamdulillah Allah telah menghantar seorg mahluk Allah yang sungguh berhati mulia . Die bernama Asma Binti Jailani . wajahnya seindah namanya . Di sekolah ramai yang menegur saya , "Kembar ke ?" hehe . selalunya kami akan menjawab , "A'ah ! Lain mak lain ayah , Haha . :) " Pengawal sekolah , cikgu2 , kawan2 , mak cik2 yg jual kat luar sekolah semua nak ckp kami kembar . Hehe . In fact , memang muke kami hampir sama . Sejak perkenalan saya dgn die , walaupon baru 2 tahun kami kenal , macam dah 10 tahun kenal . memang dikatakan macam dah kenal sgt2 perangai die . hehe . Perwatakan yang kadang2 comel , kadang2 kalau die marah , Ambuihh serius sgt muke , tpi tengok lame2 comel pulak . Hehe . Die pon ade bagi name gabungan bagi kami , SYAS , actually , saya suka sgt nama tu , :) Die selalu pasang telinga die yg comel tu bile saya nak luahkan apa2 . emm , terima kasih . walaupun ade sometimes awak macam macam masuk telinga kanan keluar telinga kiri . hehe . tapi takpe lah . awak still bagi respone kan .Awak awak , hehe , kalau awak bce post ni , awak jangan nangis ea . Awak lah kawan yang tak pernah saya jumpa . Saya harap awak tak pindah sekolah , InsyaAllah kita abizkan f5 kita kat sekolah tu same2 . Saya da anggap awak macam adik beradik saya dah . Saya sayang awak ! *oppss , berawak saya pulak . hehe :D

Kalau sorg lagi ni lelaki , tapi takde lah serapat si comel diatas ni . Die nie maybe laki yang lain drpd lain . 1 dlm 1000 . hehe . Die tak same dgn laki2 laen . Tak lyn pompuan sebenarnya . hehe. tpi , dgn saya lain skit . takde la istimewa sgt . Die kadang2 bagi nasihat kat sye . Alhamdulillah kadang2 meredakan jugak . Eh2 lupe pulak nak bagi tau name , emm name die . . . . . name samaran je la , Neymar . sape yg da tahu tu , senyap2 je la . Die baik orgnye . Dulu rapat la tapi lps die msok hostel tros lost contact . Tapi kadang2 ada jugak main surat2 . haha . macam zaman dulu pulak . tu jela cara nak berhubung dgn dia . Da lame2 tu , die da tak sempat nak balas . da makin buzy . dengan study lagi , kawad kaki , exam . emm , takpe lah . saya tak kesah . :) Alhamdulillah baru2 ni dgr abang die dpt UTP . tahniah ! adik die mesti nak ikut jejak abang die kan . Neymar bole ! hehe . emm . Saya sayang awak jugak . tapi insyaAllah tak lebih drpd kawan baik . Untung dapat berkenalan dengan awak . :D

        "Setiap hamba muslim yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuannya pasti akan di doakan malaikat dengan berkata : Engkau juga akan mendapat seumpamanya . " (Hr Muslim) 

Akhir kalam , Tegurlah saya andai saya silap , betulkan saya andai saya salah , kerana setiap manusia ada kekurangan dan Allah menghantar ANDA-ANDA hadir sebagai kawan saya untuk menjadikan saya lebih sempurna.